Persondatapolitik for behandling af gæste-, kunde- og leverandøroplysninger

  1.  Introduktion

Meyers håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Denne politik beskriver, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du besøger vores hjemmeside, en af vores restauranter eller kantiner, eller indgår aftaler med os. I denne politik finder du også oplysninger om dine rettigheder, og hvordan du kan udøve disse.

 

  1. Dataansvarlige

Denne politik er gældende for LM Group ApS (CVR-nr. 42916749, Dampfærgevej 10 1, 2100 København Ø) og samtlige datterselskaber nedenfor: 

  • Meyers A/S (CVR-nr.41810556, Dampfærgevej 10 1, 2100 København Ø)
  • Meyers Contract Catering A/S (CVR-nr. 26631521 Dampfærgevej 10 1, 2100 København Ø)
  • Hahnemanns Køkken ApS (CVR-nr. 27076211 Dampfærgevej 10 1, 2100 København Ø)
  • Massive Catering A/S (Det Velkendte) (CVR-nr. 40640924 Jernholmen 49, 2650 Hvidovre)

Ovenstående enheder er fælles dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger. Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte Meyers A/S:

Meyers A/S
Dampfærgevej 10, 1. tv.
2100 København Ø
CVR-nr. 41 81 05 56
E-mail: gdpr@meyers.dk 
Tlf.: +45 33243706

 

  1. Kilden til personoplysninger

Personoplysninger indsamles blandt andet på følgende vis:

  • Når du som kunde – eller en repræsentant for en kunde - vælger at indhente tilbud på og/ eller købe en af vores serviceydelser eller produkter, eller når du som leverandør afgiver tilbud eller sælger produkter eller serviceydelser til os
  • Gennem browser-cookies og web beacons
  • I forbindelse med brug af vores digitale ydelser
  • Ved deltagelse i vores kunde- og loyalitetsprogram og ved abonnering på vores nyhedsbrev.
  • Fra sociale medier, reklame- og analyseudbydere samt offentlige registre
  • Når leverandører indgår aftaler med Meyers eller afgiver tilbud til Meyers
  • Fra tredjeparter, eksempelvis en anden formidler eller en ansat i den virksomhed, hvor du er ansat.

 

  1. Oplysninger som vi indsamler

Vi behandler efter omstændighederne og afhængig af relationen med dig følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almindelige (ikke-følsomme) personoplysninger
  • Betalingskortoplysninger – typisk som garanti for en reservation og til betaling af ordrer
  • Demografiske oplysninger
  • Købshistorik, herunder også brug og køb foretaget i vores app eller andre digitale serviceydelser
  • Brug af vores kunde- og loyalitetsprogram
  • Oplysninger fra vores kundeundersøgelser og udbudte konkurrencer
  • Oplysninger fra vores sociale medier og andre af vores digitale platforme
  • Browserinformationer
  • Oplysninger om din virksomhed – som kunde eller leverandør - og relevante kontaktpersoner, herunder nøglepersoner og key account managers.

 

  1. Formålet med behandlingen

Vi indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde de aftaler, der indgås med kunder eller leverandører om levering af serviceydelser, eksempelvis køb og salg af produkter eller ydelser.

Det er den enkelte aftales indhold eller serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke personoplysninger vi indsamler og behandler, og som er bestemmende for formålet med indsamlingen.

Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:

  • Behandling af tilbud om - og salg af - produkter og ydelser
  • Opfyldelse af din anmodning om tilbud på eller køb af serviceydelser
  • Forbedring og udvikling af vores serviceydelser
  • Tilpasning af vores markedsføring og øvrige kommunikation
  • Analyse af din brugeradfærd og med henblik på optimering af vores markedsføring over for dig
  • Tilpasning af vores eller vores samarbejdspartneres kommunikation og markedsføring over for dig
  • Administration af din relation som kunde eller leverandør, herunder eventuel deltagelse i vores kunde og loyalitetsprogram
  • Opfyldelse af bogføringslovens krav til dokumentation

 

  1. Hjemmel - det juridiske grundlag - for behandlingen

Vi vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en aftale med dig, som du er part i eller i forbindelse med ordreafgivelse, booking af kurser, afvikling af møder, selskaber, konferencer mv. samt forud for indgåelse af leverandøraftaler (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra b). I tilfælde, hvor aftalen indgås med den virksomhed, hvor du er ansat eller som du agerer på vegne af, vil vores behandling af dine personoplysninger ske på baggrund af vores legitime interesse i at dokumentere aftalens indgåelse og indhold, herunder tilbud, drøftelser og ændringer forud for og under aftalens opfyldelse (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra f).

Herudover kan vi behandle dine personoplysninger med henblik på at forfølge vores legitime interesser i at kunne udarbejde af statistik og kundeundersøgelser, gennemføre markedsføring og analyse af generel kundeadfærd, forbedre din oplevelse hos os og kvaliteten af vores serviceydelser og produkter (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra f).

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil vi typisk behandle de personoplysninger, der nødvendige for udsendelse af vores nyhedsbreve på baggrund af dit samtykke (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra a). Hvis der er tale om et eksisterende kundeforhold, navnlig hvor du har købt noget hos os og i denne forbindelse oplyst din e-mailadresse, kan vi dog behandle dine personoplysninger for at forfølge vores legitime interesse i at kunne markedsføre vores egne tilsvarende produkter/ydelser over for dig (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra f).

Hvis du i forbindelse med dit besøg på meyers.dk accepterer, at vi må bruge cookies til brug for statistik og markedsføring, vil vi behandle oplysninger om bl.a. din adfærd på hjemmesiden på grundlag af dit samtykke (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1. litra a).

Hvis du i forbindelse med dit besøg hos Meyers oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder eksempelvis helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender vi alene oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til dine personlige præferencer, helbred m.m.

 

  1. Modtagere af dine personoplysninger

Efter omstændigheder kan dele af dine personoplysninger ovenfor blive delt med tredjeparter for at opfylde ovenstående formål.

Sådanne tredjeparter er bl.a. vores databehandlere, der udelukkende behandler dine personoplysninger efter nærmere instruks fra os, eller selvstændige dataansvarlige, herunder: 

  • Koncernforbundne selskaber (beskrevet under punkt 2 ovenfor),
  • IT-leverandører og hjemmesideadministrator,
  • Rådgivere, herunder revisorer, bogholder og advokater,
  • Betalingsformidler/Nets

 

  1. Opbevaringsperiode

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne opfylde de formål, der er angivet ovenfor. Varigheden afhænger derfor af formålet.

Hvis formålet med behandlingen er indgåelse eller opfyldelse af en aftale, vil vi behandle dine personoplysninger i aftaleperioden og i en periode på op til 3 år efter aftalens ophør for at kunne dokumentere aftalens indgåelse og indhold. Denne varighed kan efter omstændighederne være kortere eller længere, f.eks. hvis der opstår en tvist.

Hvis formålet er analyse af din brugeradfærd med henblik på optimering af vores markedsføring eller kommunikation over for dig, vil dette typisk ske på grundlag af cookies og beacons. Du kan læse mere om de enkelte former for cookies og deres opbevaringsperiode i vores cookiepolitik, som du finder her: Cookiepolitik

Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev eller i øvrigt modtager vores nyhedsbrev vil vi behandle dine personoplysninger indtil, at du afmelder dig vores nyhedsbreve eller på anden vis oplyser os, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

Hvis du deltager i en udbudt konkurrence, vil vi behandle dine personoplysninger indtil, at konkurrencen er afsluttet og præmien overdraget til vinderen.

I det omfang dine personoplysninger indgår i regnskabsmateriale, vil vi opbevare disse personoplysninger i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører.

 

  1. Dine rettigheder

I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du nedenstående rettigheder. Nogle af rettighederne kan dog være underlagt visse krav, begrænsninger eller undtagelser.

Du kan efter omstændigheder bl.a. have følgende rettigheder:

  • ret til at få indsigt i dine personoplysninger
  • ret til at få berigtiget dine personoplysninger
  • ret til at få slettet dine personoplysninger
  • ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger
  • ret til dataportabilitet
  • ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger
  • ret til ikke at være genstand for automatiske afgørelser
  • ret til at tilbagekalde samtykke

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på Datatilsynets hjemmeside (www.datatilsynet.dk). Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at udøve et eller flere af ovenstående rettigheder.

 

  1. Cookies

Vi anvender cookies på meyers.dk. Yderligere oplysning om Meyers cookiepolitik kan indhentes her: Cookiepolitik | Læs mere om Meyers cookiepolitik

  1. Klage

Klage over Meyers’ behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, e-mail: dt@datatilsynet.dk.